piatok 27. júla 2018

Ako som stretol Dračí Hlídku

Ako som stretol Dračí Hlídku

 
Možno ešte stále máte v pamäti detské /študentské časy, keď ste sa naháňali s obojručnou sekerou po lese a bojovali proti zlým goblinom. Keď vaša liečiteľka kvôli zlému hodu kockou nedokázala vyliečiť ani kurie oko a družina sa vám rozpadla pred jaskyňou, v ktorom spal drak. Alebo permoník? To už sa nikdy nedozviete. Boli to nádherné časy. Hrali ste Dračí Doupě a úžasne ste si užívali každý večer s kamarátmi a s kockami v rukách.

  Pre niekoho bol Dračák (podaktorí ho volali aj Dráčko) príjemným rozptýlením, pre niekoho sa Dračí Doupě stalo jednou krásnou epizódou v živote. Nostalgia je však sviňa a stále funguje. Občas sa ešte na fórach stretávam s témami typu: „Hrozne rád by som si zahral to, neviem ako sa to volá, ale bol som tam elf a liezol som s kamošmi do kobiek a strašidelných hradov.“
  Sú však medzi nami aj takí, pre ktorých sa Dračák stal životným štýlom a snažia sa oživiť jeho slávu. Chceli by priblížiť tento zaujímavý herný systém aj mladším, ukázať im, v čom je zaujímavý, a že sa dá večer s priateľmi prežiť aj bez ťukania do mobilu, či do klávesnice.
  Lenže ... lenže klasické Dračí Doupě je už niekoľko rokov mŕtve. Pravidlá sú vypredané a nezohnateľné. Vydavateľstvo nechystá dotlač, no licenciu, samozrejme, nepredá.
  Ale  nakoniec sa našla odvážna skupina hráčov, ktorým v žilách prúdi krv dobrodruhov (alebo aspoň krv z hier na dobrodruhov) a tí sa rozhodli, že pôvodné DrD prepracujú, upravia ho, sprístupnia tým, ktorí sa s takouto hrou ešte nikdy nestretli. Že vytvoria Dračí Hlídku, ktorá bude rovnaká a predsa iná, ako ich obľúbené RPG
  Len nedávno som bol v Terchovej. V jej blízkosti sa nachádza plno prírodných krás, dajú sa robiť úžasné túry a slovenské špeciality sa zapíjajú českým pivom. Pri jednom takom zapíjaní som stretol veselého človeka. V pravej ruke držal pravidlá Dračí Hlídky (v ľavej zasa ruku svojej manželky) a usmieval sa. Sú to úžasné náhody, kedy na tom úplne najnepravdepodobnejšom mieste stretnete ľudí, ktorých by ste síce stretnúť chceli, no ani sami neveríte, že sa to môže stať. Z krátkeho rozhovoru s hlavou celého tímu Dračí Hlídky sa stal dlhý (no aj tak príliš krátky pokec na to, aby sme si mohli všetko povedať) a ja som z terchovskej krčmičky odchádzal vytešený ako hobit, ktorý sa dostal do skladu s „dýmkovým kořením“ (viem, je to fajkové korenie, no mne sa tento pojem nikdy nepáčil).
  Prečo?
  Lebo som pravidlá držal v rukách, listoval som v nich a zistil som minimálne to, že sú celkom pochopiteľné aj pre málo skúsených hráčov.
  Lebo sa nezdajú byť zahltené zbytočnými informáciami a nemajú príliš veľa strán (tuším okolo 165, ale nie som si istý. Tým myslím Pravidlá pre hráčov; pravidlá pre DM som v ruke nemal).
  Lebo z Dračí Hlídky skutočne dýcha atmosféra prvého Dračáku.
  Lebo pravidlá sú spríjemnené krásnymi ilustráciami.
  Lebo dobrodružstvá sa dajú stiahnuť z ich stránky úplne zadarmo (a už som sa na ne pozeral, ide o celkom kvalitné herné príbehy).
  Lebo by knihy (pravidlá budú dve – pre hráča a pre Pána jaskyne) mali vyjsť ešte tento rok.

  Jediná vec, ktorá ma prekvapila (neviem, či pozitívne alebo negatívne) je, že si celý projekt financujú sami. Čo v preklade znamená, že kým sa knihy dostanú na pulty kníhkupectiev, polovica pracovnej skupiny bude musieť predať svoju ľavú obličku a vedúci projektu aj pľúca a srdce. Vlastne, srdce nie – tú už dávno venoval tejto hre.
  Takže, tí, čo teraz čítate, podporte ich aspoň tým, že sa pozriete na ich webovú stránku www.dracihlidka.cz . Vyzerá veľmi kvalitne. Ak by ste mali čas a možnosť, napíšte im o nejakých väčších akciách na Slovensku, kde by mohli propagovať túto hru. Ide o cony a nejaké udalosti, kde sa hrajú spoločenské hry a pod.
  ... a ja urobím ešte jednu vec. Budem túto hru hrať. Myslím, že tým poteším celú dračí hlídku najviac.


2 komentáre:

  1. Opravdu povedená náhoda... Teď ti dlouho nebudou padat kostky. :)

    Zajímá mě hlavně vazba knihy. Podle fotek to vypadá jako měkká vazba, které se trošku bojím (DrDII se mi začalo rozpadat po roce, Taurilu se loupe vrchní vrstva obálky a Flames of War... mi nevydrželo pohromadě ani 24 hodin). Co myslíš?

    To, že si projekt financují sami má výhodu v tom, že jim nikdo neříká, co mí v knize být. O obsahu si tedy rozhodují sami a co se financí týče se Tirus vyjádřil v tom smyslu, že si od projektu neslibuje, že z něj zbohatne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zbohatnúť určite nezbohatne. Prvé vydania kníh sú väčšinou stratovou záležitosťou, až dotlačou si knihy dokážu na seba zarobiť. Čo sa týka obálky - neviem aká bude. To, čo som držal v ruke bola iba hrebeňová väzba. Ja mám DrDII v tvrdej väzbe (múdri ľudia ma presvedčili, aby som si radšej priplatil) a Tauril sa mi tiež rozpadáva. Tak dúam, že Dračí hlídka bude tiež v tvrdej väzbe - radšej si tých pár eur priplatím

      Odstrániť